Bedrijfspartners Pink Ribbon

VriendenLoterij & Pink Ribbon

De VriendenLoterij steunt maatschappelijke initiatieven die mensen met onvoldoende middelen of mogelijkheden een steuntje in de rug geven, zodat zij voluit mee kunnen doen in de samenleving en een volwaardig leven kunnen leiden. Ook steunt zij mensen in hun ambitie om een bijdrage aan de maatschappij te leveren. De loterij werft fondsen voor goede doelen die werken aan gezondheid en welzijn en geeft bekendheid aan hun werk. 

Margriet Schreuders, Hoofd Goede Doelen VriendenLoterij: "Sinds 2009 steunen wij, dankzij onze deelnemers, Pink Ribbon met een jaarlijkse bijdrage. Pink Ribbon is het symbool voor iedereen die met borstkanker te maken krijgt. En dat zijn helaas nog heel veel mensen. Het vergroten van de bewustwording van de risico’s op borstkanker is daarom des te belangrijker."

Pink Ribbon cheque Albert Heijn 2023

Boekettenactie Albert Heijn

Voor de 9e keer ondersteunde Albert Heijn in 2023 het werk van Pink Ribbon door een bloemenactie in de borstkankermaand. De actie leverde maar liefst 379 duizend euro op! Een record! We danken iedereen die eraan heeft bijgedragen hartelijk. Ook in 2024 is er in de borstkankermaand weer een bloemenactie. 

Cheque uitreking Pink Ribbon Primark actie 2023

Primark in actie

In 2023 kwam Primark voor het eerst in actie voor Pink Ribbon. En met succes! Met o.a. een actie waarbij bedragen aan de kassa werden afgerond, is bijna 124 duizend euro opgehaald. Ook in 2024 komt Primark in de borstkankermaand weer in actie met een afrondingsactie. En ze lopen met een team mee met de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht. 

Actie van Norah voor Pink Ribbon

Norah voor Pink Ribbon

Vrouwen staan centraal bij modeketen Norah. Zowel binnen én buiten de organisatie. Naast dat zij de collecties richten op dames is 97% van de medewerkers bij Norah vrouw. Om ervoor te zorgen dat  
het aantal gevallen met borstkanker de komende jaren daalt zet Norah zich in voor Pink Ribbon.

Ook in 2024 komen ze in oktober met een speciale Pink collectie. En in de winkels wordt de Pink Ribbon Armband verkocht. Een team van medewerkers loopt op 21 september mee met de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht. 
 

Actie van Pink Gellac voor Pink Ribbon

Pink Gellac

In 2023 kwam Pink Gellac voor het eerst in actie voor Pink Ribbon. En ook dit jaar is er weer een actie. Er is o.a. een nieuwe lak ontwikkeld waarbij een gedeelte van de verkoopprijs naar vrouwen met borstkanker gaat. En in de winkels wordt de nieuwe armband verkocht. Op 21 september is er ook een team van Pink Gellac dat meeloopt met de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht. 

Haarbanden Altijd Knap actie voor Pink Ribbon

Altijd Knap

Altijd Knap is gestart vanuit de zoektocht van oprichtster Lieke. Door haar borstkankerbehandeling viel een gedeelte van haar haar uit maar door de juiste haarbanden te dragen kon ze dat verbloemen. Omdat er weinig leuke en fijne haarbanden waren, richtte ze Altijd Knap op. Per verkochte haarband doneert Altijd Knap 1 euro aan Pink Ribbon. Dat is al ruim 20 duizend euro. Vriendin Linda runt nu de webshop. 

Manfield in actie voor Pink Ribbon

Manfield

De eyecatcher van de Manfield collectie voor Pink Ribbon van 2023 was de speciaal ontworpen sneaker. En ook dit jaar komt de schoenenketen weer in actie. Met een nieuwe sneaker en bijpassende sokken! Je kan ze al zien tijdens de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht. Of ga naar de winkels in oktober, dan kan je meteen de Pink RIbbon Armband ook aanschaffen. 

Hema

HEMA is er voor iedereen. Ook voor één op de zeven vrouwen die borstkanker krijgt. Daarom willen ze er samen met Pink Ribbon voor zorgen dat iedereen weet dat je zelf borstonderzoek kan doen, zodat je eventuele veranderingen op tijd opmerkt. Zo kunnen je borsten de zorg krijgen die ze verdienen. Dit doen ze in oktober met roze tags die aan alle HEMA bh’s hangen. Op de tag staat een QR-code die verwijst naar de website.

Ook heeft HEMA een prothesebh ontwikkeld, uiteraard tegen een HEMA-prijs. Ook kun je in de borstkankermaand je HEMA-spaarpunten inleveren voor een donatie aan Pink Ribbon.

Therme

Al een aantal jaar komt THERME in actie voor Pink Ribbon. Dit jaar introduceren ze hun nieuwe geurcollectie Blooming Selfcare X Pink Ribbon, met een afdracht naar Pink Ribbon. 

THERME Blooming Selfcare is geïnspireerd op het belang van liefdevolle aandacht geven aan jezelf, zodat je die ook kunt geven aan anderen. De luxe producten hebben een bloemige geur van delicate jasmijn en iris, gecombineerd met zoete oranjebloesem en patchouli.

Chiquita

Chiquita levert al een flink aantal jaren haar bijdrage aan Pink Ribbon. Bij Albert Heijn kleurt de iconische blauwe Chiquita sticker roze. Met deze campagne wil Chiquita bijdragen aan de bewustwording van vroege opsporing van borstkanker. 

Ook steekt Chiquita de deelnemers van de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht een hart onder de riem door de sponsoring van duizenden bananen die tijdens de wandeltocht worden uitgedeeld.

Pink Ribbon partners

Kom ook in actie met je bedrijf

Wil je ook met jouw bedrijf in actie komen voor vrouwen met borstkanker? Dat kan. Neem voor meer informatie contact op met Kelly Grilk via [email protected]